12 февруари 2009

НСлС ограничава достъпа и на адвокатите


Във вторник от среща с Галев, Ангелов и Оков била отрязана дори и адвокатката им Александрина Танева.
На пропуска в НСлС юристката била уведомена, че първо трябжа да посети кабинета на следователите, които работят по делото. "Бях въведена в работно помещение, където беше прокурор Бисер Кирилов, две следователки, които не се представиха, и униформен мъж. Поискаха ми обяснение защо посещавам задържаните! Казах им, че нямам намерение да ги представлявам по делото, по което са обвинени, а трябва да обсъдя с тях други гражданско-правни въпроси" разказва адвокат Танева. Последвал десетинаминутен спор, след който по думите й прокурор Кирилов й обяснил, че тя няма право да се вижда с клиентите си, и че щял да бъде изготвен график за посещенията им, за който той лично да следи.
“Кирилов ми показа заповед от няколко метра разстояние, и ми каза, че според нея не съм имала право на адвокатско свиждане. Помолих го да ми даде документа, за да се запозная с него. На което той ми отговори, че сама трябва да си го намеря”, възмутена е адвокат Танева. Магистратите все пак й разрешили да си избере с кого от тримата да се срещне. “Посочих Оков. В крайна сметка се видях с него, но не и с Галев, и Христов”, обясни юристката. На излизане от стаята Танева попитала следователката дали до изхода трябва да я придружи униформен служител. “Е, ще полетите до долу!”, бил отговорът на следователката.

“Ще подам жалба за недопустимото отношение към мен до Висшия съдебен съвет, главния прокурор, Висшия адвокатски съвет и представителството на Европейската комисия в България”, категорична е адвокат Танева.
Потърсен за коментар на случая прокурор Бисер Кирилов бе твърде лаконичен: “Няма такова нещо. След като адвокат Танева е преценила да пусне жалба, нека го направи. Редът за определяне на свижданията е посочен в Закона за изпълнение на наказанията”.